قضاوت




 

زندگی به من یاد داد اگر قضاوت نادرستی در مورد کسی بکنم


دنیا تمام تلاشش را میکند تا مرا در شرایط او قرار دهد تا به


من ثابت کند در تاریکی همه ما شبیه یکدیگیم.......

نظرات 2 + ارسال نظر
ام ابیها چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 22:56

جمله زیبای شما مرا به یاد احادیثی افتاد که خمت شما عرض می کنم

امام صادق سلام الله علیه : مَن عَیَّرَ مُؤمِناً بِذَنبٍ لَم یَمُت حَتّى یَرکَبَهُ
کسى که مؤمنى را براى گناهى سرزنش کند، نمیرد تا خودش آن گناه را مرتکب شود میزان الحکمة: ح 14854


پیامبر صلى الله علیه وآله می فرمایند : اَلذَّنبُ شومٌ عَلى غَیرِ فاعِلِهِ اِن عَیَّرَهُ ابتُلِىَ بِهِ وَ اِن اَغتابَهُ أَثِمَ وَ اِن رَضىَ بِهِ شارَکَهُ؛ گناه براى غیر گناهکار نیز شوم است، اگر گنهکار را سرزنش کند به آن مبتلا مى‏شود، اگر از او غیبت کند گنهکار شود و اگر به گناه او راضى باشد، شریک وى است. نهج الفصاحه، ح 1623

خیلی زیبا بود ممنون

محض یار سه‌شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 17:54 http://mahpenhan.blogfa.com

سلام. خیلی وقتا شده قضاوت کردم و بعد دیدم وقتی توی این شرایط قرار گرفتم بدتر از اون فرد عمل کردم..خدا به بنده هاش خیلی حساسه یعنی روی آبروی بنده هاش خیلی غیرت داره....

منم بات موافقم قطعا همینطوره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.